· 

Pasta met kip, butternut en paprika

Een simpele pasta die ik vorige week klaarmaakte toen ik me realiseerde dat ik, na het mealpreppen voor Olivia, nog behoorlijk wat butternut liggen had. Ondanks het feit dat het bijna zomer is en de pompoenperiode reeds een eindje achter de rug is, komt deze groente nog steeds regelmatig op tafel. Een favorietje van onze dochter en waarvan wij dus ook meesmullen, weliswaar op een andere manier verwerkt.

 

Ingrediënten voor 4 personen:

  • Pasta - ik koos voor spaghetti
  • 2 à 3 kipfilets
  • 1/2 butternut
  • 2 gele paprika's
  • Crème fraîche
  • Paprikakruiden
  • Currykruiden
  • Peper en zout

Bereiding:

  1. Snijd de butternut in kleine blokjes die je ofwel even kort kunt voorkoken ofwel even kunt roosteren in de oven.
    Ik koos zelf voor optie 2. In een vuurvaste schotel met 2 el olijfolie en wat peper en zout, gedurende een kwartiertje op 180°C.
  2. Snijd de kip ook in kleine blokjes.
  3. Was de paprika's en snijd ook deze groente in fijne reepjes of in blokjes.
  4. Doe wat olijfolie in een pan en bak de blokjes kip.
    Kruid ze voldoende met paprika- en currykruiden.
  5. Voeg na enkele minuten de gele paprika toe alsook de blokjes butternut.
    Kruid bij met peper en zout.
  6. Laat het geheel enkele minuten garen.
  7. Kook inmiddels de pasta gaar - volgens de verpakking.
    Giet af en houd warm.
  8. Voeg nu de crème fraîche toe aan de kip en groentjes. Ik heb de inhoud van het ganse pakje erin gedaan - 250 ml.
  9. Roer alles goed onder. 
    Proef even en bepaal zelf of het gerecht nog bijgekruid dient te worden. Dit is bij mij vaak het geval want ik houd van gerechten die goed doorsmaken. 
    Tip: eventueel een snufje cayenne om wat meer spice aan het gerecht te geven want butternut en gele paprika zijn mild van smaak.
  10. Serveer met de pasta.

Smakelijk.

Reactie schrijven

Commentaren: 0